Pazar, Ekim 12, 2014

Dersimiz Cinayet ~ Agatha Christie

Çeviren: Gönül Suveren
Özgün Adı: Murder on the Links
Kapak Tasarımı: Selçuk Özdoğan
Yayın Yılı: 7.Basım / Nisan 2013
Yayınevi: Altın Kitaplar
Sayfa Sayısı: 159

ARKA KAPAK:

"Tanrı aşkına hemen gelin!" 
Hercule Poirot bu yardım çağrısını aldığında çok geç kalmış, milyoner Paul Renauld ölmüştü. Kurban, Merlinville'deki malikânesinin yanındaki golf sahasında, yeni kazılmış bir mezarın yanında sırtından bıçaklanmıştı.

Şimdi ortada birkaç zanlı vardı: Kurbanın sırtındaki hançerin sahibi olan karısı, metresi ve de kendisine öfke kusan oğlu... Her birinin gözü adamın mirasındaydı.

Polis suçluyu bulduğunu düşünürken, Poirot'nun hâlâ kuşkuları vardı. İkinci cinayet onun ne kadar haklı olduğunu kanıtlayacaktı.
  • Heyecanlanmıştım. "Poirot, burnuma para kokusu geliyor. Başarılı olursak, ufak bir servet yaparız."
    "Bundan pek emin olma, dostum. Zenginlerden para almak hiç kolay değildir. Ben bir milyonerin düşürdüğü peniyi bulmak için tramvaydaki bütün yolcuları ayağa kaldırdığını gözlerimle gördüm." (sf.14)
  • "Dostum, iki insan ender olarak aynı şeyi görürler." (sf.17)
  • "Adınızı duydum, Mösyo Poirot. Eski günlerde çok ünlüymüşsünüz. Artık çalışma yöntemleri çok değişti."
    Poirot usulca "Ama cinayetler yine eskisi gibi," diye cevap verdi. (sf.40)
  • "Bazı kanlı katillerin melek gibi bir yüzleri olur. Masum bir yüz ve kötü bir şekilde gelişmiş gri hücreler." (sf.49)
  • Giraud burun kıvırdı. "Canilerin maske taktıkları birçok olay var! Bunların hepsini de ayrıntılarıyla hatırlayamam ki. Bütün bu cinayetler birbirine benzer."
    Poirot "Ama hepsinde de kişisel bir şeyler vardır." dedi. "Ben şimdi cinayet psikolojisinden söz ediyorum. İki cinayet plan ve uygulama bakımından birbirlerinin aynı olduğu zaman bir tek şey anlaşılır. İkisi de aynı kafadan doğmuştur. İşte ben de o kafayı arıyorum, Mösyö Giraud. Ve onu bulacağım. İşte asıl ipucu bu. Psikolojik bir ipucu. Belki siz izmaritlerden ve kibritlerden çok iyi anlıyorsunuz, Mösyo Giraud. Ama ben, Hercule Poirot, insanların kafalarını iyi tanırım." (sf.57)
  • Usta bir katil her zaman basit bir plan yapar. (sf.152)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder