Cumartesi, Nisan 13, 2013

Charles Darwin - Evrim Devrimi ~ Rebecca Stefoff

Çeviren: İnci Kalınyazgan
Özgün Adı: Charles Darwin - And the Evolution Revolution
Yayın Yılı: 5.Basım / Şubat 2008
Yayınevi: TÜBİTAK
Sayfa Sayısı: 137

ARKA KAPAK:

Charles Darwin beş yıl süren bir gemi yolculuğu ve çalışma odasında geçirdiği yıllardan sonra 1858'de yayımladığı Türlerin Kökeni adlı kitabıyla, bilim tarihinin eserleri üzerinde belki en çok tartışılan kişisi haline gelmiştir.

Yaşamöyküsü Dizisi, dünyayı kavrayışımızı biçimlendiren bilim adamlarının kişisel öykülerinin tarihsel arka planlarıyla birlikte anlatan kitaplardan oluşuyor.
Bilim adamlarının çalışmalarını ve bu çalışmaları kuşatan temel bilgileri de özetleyen yaşamöyküsü kitapları aynı zamanda sağlam birer başvuru kaynağı.

***
Evrim Devrimi'ni kütüphanede aylak aylak dolanırken tesadüfen buldum ve evde oluşturduğum kitap yığıntısına aldırış etmeden aldım. Bir de bu ay içinde okumam gereken "Çin'de Bir Çinli'nin Başına Gelenler"e başlamam gerekiyordu. Böyle olunca ikisini birlikte götüreyim dedim ve Evrim Devrimi daha önce bitti.

Evrim Devrimi öncelikle tipini çok sevdiğim bir kitap :) Biraz boyutuna, tasarımına dikkat ediyorum galiba kitapların. Normal ölçülerden biraz sapmış kitapları da daha bir seviyorum. Bu da sanki diğer kitaplara nazaran daha uzun ve daha geniş gibi geldi bana. Bir de ince uzun olanları seviyorum *.*

Kolaylıkla okunan bir kitaptı. Pek fazla biyoloji bilgisine sahip olmayı gerektirmiyor, gerektirse ben okuyamazdım ^^ Evrim fikrini ortaya atan adamın yaşamı hakkında fikir edinmenizi sağlıyor. Ben artık detaylı ve detaylı evet ve yokmuş, daha detaylı ve -ve varmış- daha doyurucu kitaplar okumayı tercih ediyorum galiba. O yüzden pek tatmin olmadım. Ama Darwin'in kitaplarını okumaya başlamadan yaşamına şöyle bir göz atmak faydalı olur diye düşünüyorum.

Kitabı edinin demek isterdim ama zannediyorum bu da TÜBİTAK'ın yayınlamayı ve yayın haklarını devretmeyi reddettiği kitaplardan. Bir yerlerde bulursanız okuyabilirsiniz ama. Okuyun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder