Pazartesi, Eylül 17, 2012

Yeniay Üzerine

EĞER KİTABI OKUMAMIŞ İSENİZ OKUMANIZ ÖNERİLMEZ!
Katya aşk hikâyelerini çok seviyor -.-
Öncelikle, nereden başlasam bilemiyorum. Yeniay, benim için Alacakaranlık'tan daha iyi, daha sürükleyici bir kitaptı. Ama Alacakaranlık'a kıyasla çok iç karartıcıydı. Edward'ın Bella'yı terk edişi sadece Bella'nın değil, benim de içimde koskoca bir oyuk açtı! Tamam, insan üzülür, mutsuz olur da yahu 200 sayfa boyunca mı mutsuz olur bu insan?! 200'den de fazlaydı hatta...

Tabii Edward'ın gidiş sebebi çok klasikti, sevdiği kızı korumak adına ondan uzak durmak gibi gerzekçe bir karar almıştı. Bu içinde romantizm ögeleri barındıran hemen her kitapta / filmde karşımıza çıkan bir durum. 

Okuduğum kitaplara fazlasıyla kaptırdığım için, kitaptaki karakterlerin yerine kolayca kendimi koyabiliyorum. Ve bu durum biraz sıkıntı verici olabiliyor bazen. Bella ile birlikte öldüm öldüm dirildim! Açlık Oyunları'nı okurken ne haldeydim varın siz düşünün.

Sabaha karşı, sayfaları çevirirken sağ üst köşedeki linkin sizi götüreceği şarkıyı dinliyordum. Bella'nın içi oyulurken hoş bir fon oluşturmuştu... 

Şimdi Edward ile Bella'nın evlilik plânları söz konusu. Bakalım Charlie buna ne diyecek? Üçüncü kitapta ne olacağı ile ilgili bir fikrim yok, filmini izlemiştim ama pek gönülsüz izlediğimden pek bir şey hatırlamıyorum. Sanırım Bella sevdası yüzünden Jacob ile Edward bir araya gelecek... Ana hatları bilsem de detayları bilmiyor oluşum beni meraka sürüklüyor... 

Meyer'in dilini basit buluyorum aslında. Zaman zaman "Yapma be!" dediğim oluyor ve vampirlerle oynadığı yetmiyor gibi senelerin kurtadamlarını köpeğe dönüştürdüğü için ona daha bir sinirliyim! Ama diğer kitabın merak edilmesini sağlamak için elinden geleni yaptığı ve başarılı olduğu çok açık. Yine de seriye ara vermeyi, bir başka kitap okuyup sonra devam etmeyi düşünüyorum. Art arda okuyamıyorum seri kitaplarını, pekala Harry Potter'ı tenzih edebiliriz. İçim dışım Edward, Bella, Jacob oldu. Ara vermezsem üçüncü kitabı tamamlayabileceğimi sanmıyorum. 

O nedenle, hem biraz merakım artsın hem de elimi sürmediğim diğer kitaplarıma fırsat vereyim... 
Eğer bir puanlama yapıyor olsaydım, kaç puan verirdim bilemiyorum. İkiden fazla, üçten az olsun isteyerek kesirli sayılara kayabilirdim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder