Cuma, Eylül 07, 2012

Sevgi Üzerine

Salvador Dali
"Alışveriş yapmaya mı gidiyorsunuz?"
"Hayır, kiliseye gidiyorum."
"Hafta içi mi?"
"Her gün gidiyorum, Bay Greenmor," dedi, belirgin bir gururla.
"Her gün..."
"Elbette!"
"Şey... Neden her gün gidiyorsunuz?"
"Ama... çok açık! İsa Mesih'e sevgimi belirtmek için."
"Ah, evet, anlıyorum..."
"İsa Mesih..."
"İsa'yı sevdiğinizi belirtmek için her gün kiliseye mi gidiyorsunuz?"
"Evet..."
   Bir an tereddüt ettim.
"Biliyorsunuz, Bayan Blanchard, size söylemem gerek..."
"Neyi?"
"Benim... nasıl demeli... bazı kuşkularım var..."
"Kuşkular mı, Bay Greenmor? Neye dair?"
"Şey... Siz iyi bir Hıristiyan mısınız, bilemiyorum..."
   Donup kaldı, can evinden vurulmuştu, sonra kıpkırmızı olup titremeye başladı.
"Nasıl cesaret edebilirsiniz!"
"Ee,şey...İsa'nın buyruklarını yerine getirmediğinizi düşünüyorum..."
"Elbette yerine getiriyorum..."
"Ben bir uzman değilim, ama... İsa'nın, 'Beni sevin!' demiş olduğunu hatırlamıyorum. Buna karşılık, 'Birbirinizi sevin!' dediğine eminim..."
   Sessizce bana baktı, ağzı yarı açık, tamamen şaşkın bir halde . Deli gibi.
  Uzun bir süre donmuş bir halde kalakaldı. İri iri açtığı gözlerini bana dikmişti. Onu dokunaklı buldum. Sonunda ona acımıştım.
"Buna karşılık," dedim. "İsa'nın 'yakınınızı kendinizi sevdiğiniz gibi sevin' emrine uyduğunuzu biliyorum."
   Bakışlarından anlamadığı belli oluyordu. Ne yapacağını bilemez bir halde, sessiz kalakaldı. İyice dokunaklı bir hal almıştı. Sesime fazlasıyla yumuşaklık ve samimiyet katarak sordum:
"Bayan Blanchard, kendinizi neden sevmiyorsunuz?

Laurent Gounelle
Tanrı Daima Tebdil-i Kıyafet Gezer'den

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder