Pazar, Eylül 09, 2012

Hollywood Kızları Hakkında

Öncelikle şunu belirteyim, Hollywood Kızları bana iki kitap ile birlikte bir çekiliş sonrasında geldi. Şansın yüzüme güldüğü anlardandı yani.

Kitapla ilgili "Okumaya değmez, zaman kaybı olacak" gibi bir yorum aldığımı hatırlıyorum. Açıkçası, zaman kaybettiğimi düşünmüyorum. Yanılmıyorsam 2 günümü aldı kitap. Elimin bir türlü kitaba gitmediği bir hafta içerisindeydim ve "En azından okumuş olayım" diye başlamıştım. Ben zaten bu tür kitapları boşta kalmamak için okurum. Bunu okumamış olsam kitap okumayacaktım, en azından 2 gün ara vermemiş oldum okumaya. Ben okumaya ara vermenin korkunç olduğunu düşünür ve kitap okumadığım zamanlar tedirgin olurum.

Her neyse. Tüm bunlar okuyucuyu ilgilendirmeyen detaylar farkındayım ama yazının devamı için bu ön bilgiyi verme ihtiyacı duydum.

Öncelikle belirtmeliyim ki şurada paylaştığım arka kapak yazısı hatalı. Bir kere Anna ve Sam eski düşman değiller. Sadece Sam, Anna'nın hoşlanmadığı kızlarla takılıyor.

Bu düzeltmeyi de yaptıktan sonra sanırım kitap hakkında düşündüklerimi paylaşabilirim artık.

Hollywood, güzellik, hiç bilmediğim giysi, ayakkabı ve çanta markaları ve su gibi harcanan para bana oldukça uzak, belirtmeme gerek yok sanırım. Zaman zaman "Bu kadar param olsaydı da böyle bir yaşamım olmazdı benim. Olur muydu?" diye düşünmeden edemem. Yine düşündüm ama yoo sanmıyorum. O kadar markanın ismini öğrenmek bile ölüm bence. Ben yine bir kot bir tişörtle yaşıyor olurdum.

Kitap, nasıl desem, tipik Amerikan gençlik filmleri gibiydi işte. Konuşmalar birer film repliği gibiydi. Dili basitti, sadeydi. Başlarda biraz durağan gelse de sonra akıp gitti. Sanırım kızın iki erkek arasında kalması veya tam tersi, erkeğin iki kız arasında kalması bestseller'ların ortak paydası. Bunun bu kadar çok tekrarlanması (dizilerde, filmlerde, kitaplarda vs.) bazen sinirimi bozuyor. Böyle bir sıradanlıkla karşılaşmamak isterdim tabii ama dediğim gibi, artık kural olmuş sanırım.

Kitaba bayıldım mı? Hayır bayılmadım. Zaten benim bayılabileceğim bir kitap değildi, özellikle bu sene Saramago'yla, Trevanian'la tanıştığım gerçeğini göz önünde bulundurursak imkan dahilinde bile değildi. Sevdim mi? Neden olmasın. Dediğim gibi, okumadan geçecek iki günü bu kitapla tamamlamış oldum.

Ama yine dediğim gibi size şiddetle tavsiye etmemi sağlayacak bir şeyler yoktu içinde. Klasik, ailevi sorunları olan zenginler ve birbirlerinin kuyusunu kazma hobileri. Benim yaptığım gibi, boşta kalmayayım diye okuyacaksanız olabilir. Ama bir beklentiye girmenizi salık veremem, bu yalancılık olur.

1 yorum:

  1. Çok güzel kitaplar ve okumalar yapıp blogunda yayınlamışın. bugün keşfettim ..ellerinize sağlık..

    YanıtlaSil