Pazartesi, Ağustos 27, 2012

Hakushaku to Yousei

Orijinal Eser: Mizue Tani
Orijinal Karakter Dizaynı: Asako Takaboshi
Direktör: Koichiro Sotome
Müzik: Takehiko Gokita
Tür: Macera / Romantizm / Fantazi / Büyü
Bölüm Sayısı: 12
Gösterim Tarihi: 28 Eylül 2008

Hakushaku to Yousei izlerken keyif aldığım ve bir gecede bitirdiğim romantik anime. Konusu pek karmaşık aslında... Kont Edgar'ın sefaletten ve çektiği sıkıntılardan kurtulup peri halkına önderlik etmek istemesi üzerine, kendisine yardım etmesi için bir peri doktoru ile anlaşması ve bunun ışığında gelişen olaylar diye özetlersem hata etmiş olmam sanırım.

12 bölümlük bu minik animeyi izlemek başta da söylediğim gibi eğlenceli olsa da sonunu sevmedim. Havada kalan sonlardan pek hoşlanmıyorum. Sanırım izlediklerim neticelensin, hikâye hayal gücümün insafına bırakılmasın istiyorum. Bu anime de hayal gücümün insafına bırakılmış, kesin hatlarla çizilmemiş bir sona sahipti.

Animede sevmediğim tek bir karakter yoktu. Aslında sanki iyiler de kötüydü biraz hem kötüler de iyiydi. Hal böyle olunca hem gerçeğe yakın buldum -her ne kadar perilerden söz ediyor olsa da- hem de kalbimi kazanmış oldu.

İzlerken elbette not ettiğim cümleler oldu. Bunların kimisi "Evet, doğru" dediğim cümleler, kimisi de yüzümü gülümseten cümlelerdi. 

Ve müzik... 
Özellikle 4. bölümde fonda çalan müzik beni benden aldı ve "Kim bu Tkehiko Gokita? Bu da onun eseri mi acaba?" dememe neden oluyor şu an. Şöyle bir bakınca daha çok Digimon için yaptıkları ile öne çıkmış olduğunu anlıyorum. 

Şunu dinlerken alıntılarımı okuyun istiyorum.

Buyurun;

- Ne için gülümseyecekmişim?!
- Hatırım için.

İnsanlar her türlü caniliği yapacak varlıklardır.

Benim gerçekliğimde yoklar. Ama senin gerçeğin daha geniş. Gözlerin iyiyse uzağı görebilirsin, değil mi?

Asalet sorumluluktur.

Danstan öldürücü bir silah olamaz.

- Gelecekteki eşim benden nefret ediyor galiba.
- Üzülmeyin efendim. Dünyada kocalarından nefret eden pek çok kadın var.

- Bu arada Raven, benim hiç uykumda bir kız ismi söylediğimi hatırlıyor musun?
- Evet.
- Dinliyorum.
- Alfabetik sıraya göre gideyim mi?

1 yorum:

  1. 4. Bölümde çalan fon müziğini merak ediyorum ve koyduğunuz video da ne yazık ki açılmıyor. Lütfen bana hangi müzikten bahsettiğinizi söyler misiniz...

    YanıtlaSil