Pazartesi, Temmuz 30, 2012

KAMBUR ~ Şule Gürbüz

Kapak Tasarımı: Suat Aysu
Yayın Evi: İletişim Yayınları
Yayın Yılı: 3. Baskı / 2011, İstanbul
Sayfa Sayısı: 92

ARKA KAPAK:

Benden, bana kayıtsız kalınması ile benden nefret edilmesi arasında bir seçim yapmam istense, tereddütsüz, nefreti seçerim - kayıtsız kalınacak bir yanım yoktur. Ve ben söylemek isterim ki, her şeye ve herkese kayıtsızım. Değilmişim gibi davrandığım durumlar, yaşıyormuşum gibi yapma zorunluluğumdandır.

Bana sorulsa bir gün "Kamburunun düzelmesini mi istersin, yoksa tüm insanların kambur olmasını mı?" diye, herkesi kambur görmek olurdu dileğim. Yerden yüksekliğimin bu gülünç santimleri yüzünden, yaşama da ölüme de sizlerden daha yakınım. Daha sonraları yerimi yadırgamamak için, yükselme isteğini bir türlü anlayamam.

Zaten bir portakalın doğusu batısı olduğuna inananlardan değilim - dolayısıyla dünyanın da...

Bana renk bile sormayın- bir beyazdan ya da sarıdan ne anladığınızı bilmeden size yanıt veremem.

"Genç bir yazarın 'ilk eseri' denecek, 'juvenilia' kategorisine sokulacak hiçbir yanı yoktu Kambur'un. Olgun bir yazarın kaleminden çıkmış,acemiliği, sakarlığı olmayan, olgun bir metindi."

Murat Belge
  • Düşler, düşler, en koyusu kendiliğin. (sf.5)
  • Akıl ideale varamayınca hicve varıyor. (sf.8)
  • Sormaktan nefret ederim -kim neyi bilebilir ki? Ne sorarsanız sorun, herkesin hemen kendini düşünmesi ve kendini anlatmaya başlaması bu yüzdendir. (sf.10)
  • Ölen kim ise, onun yaşamının müziği cenazesinde çalınmalı, diye düşündü. Çünkü insana doğumundan ölümüne dek bir müzik eşlik eder. Kimi insanların, hareketli ve neşeli, kimilerinin ise durgun ve ara sıra coşkun oluşu, kafalarındaki müziğe ister istemez uymak zorunda oluşlarındandır. (sf.14)
  • Tanrı beni bu şekilde yaratıp dünyaya gönderiverdi; ama, beni tekrar göreceğini düşünseydi, burnumun dörtte üçünü geri alırdı. Bu nedenle de karşısında daha fazla kalabilmek için en korkunç suçları işliyorum.(sf.16)
  •  Sanırım dünyada öğütlenebilecek tek şey ahmaklıktır. Çözümü olmadığı gibi, kalıcılığı da diğer parlak yanıdır. (sf.28)
  • Birine, bir çocuğa "Ne akıllısın!" demek korkunç bir şey. İnsanı ömrü billah sersem etmenin en etkin yolu... Böylece rahat ve sıradan şeyler yapabilme şansı tümüyle elinden alınmış olur. (sf.28)
  • ( dünyanın yarısını müdürler oluşturur; öteki yarısını da müdür muavinleri...) (sf.33)
  • Yarın ölmezsem, yaşamım boyunca yapacaklarımdan sorumlu değilim. (sf.45)
  • -Sen kişi misin?
    -Galiba.
    -Kaç kişisin?
    -Bilemiyorum; epey olmalı- (sf.58/ 59)
  • Neşeler de çerezdir, yaşamın bu acı içkisini rahat içebilmek için. (sf.59)
  • Bir şeylerin, insan soyunun devamı olmak beni öyle sıkıyor ki... (sf.63)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder