Perşembe, Şubat 16, 2012

Ruhlar Dükkânı ~ Stephen King


Çeviren: Gönül Suveren
Yayın Evi : Altın Kitaplar
Sayfa Sayısı: 523
Ne yazık ki,Ocak ayında adını değiştirip Sally Pratt olacak.Bu ad tıpkı şişman bir kadının  kısa bir merdivenden düşerken çıkardığı sese benziyor.
*
İhtiyaç,değeri tanımlar.
*
Polly'nin arteriti elindeyse,onunki de kalbindeydi.Hangisinin kötü durumda olduğunu kim söyleyebilirdi?
*
Sana bir şey söyleyeyim mi Hugh? Bu dünyada her şeyin... her şeyin satılık olduğunu bilmeyen ve ihtiyaç içinde kıvranan insanlarla dolu...Bedelini ödemeye hazırsan,her şeyi alabilirsin.Paradan söz ediyorlar,hepsi o kadar.Sağlıklı kuşkuları olduğu için gururlanıyorlar.Bu sahte sözler saçma! Tümüyle saçma!
*
Bu kentteki en şişkin cüzdan bile çalışan bir adamın koltuk altındaki ter kadar etmez.
*
Bunun bir nedeni bana sanki her şeyin çabucak olmuş gibi gelmesi,ki bu doğru değil.Bir nedeni de yakamı kolay kurtarmışım gibi gözükmesi.Bu da doğru değil aslında.Bazen daha fazla üzüntü çekmem gerektiğini düşünüyorum.Bunu saklayamam... Ama yine de saçma bir düşünce olduğunu biliyorum...Çünkü bir yanım,önemli bir yanım hâlâ acı çekiyor.
*
Senden çok hoşlanıyorum Alan.Üstelik ben bir riski göze alamayacak kadar yaşlı değilim.Ancak kontrolden çıkan duyguların insanları nerelere sürüklediğini de bilecek yaştayım.Annie'yle Todd'un mezarlarında rahatça yatmalarına izin vermezsen duygularımın o noktalara varmalarına izin vermeyeceğim.
*
Ama hiç olmazsa bebeği herkese meydan okumak istediği ya da kin duyduğu için yanında tutmuyordu.Sevgi onu gafil avlamıştı.O en güçlü,en basit ve en affetmeyen duygu.
*
İnsan bir şey için ne kadar çabalarsa onu elinden kaçırmamayı da o kadar çok isterdi.
*
Gizli sevgilim öyle gizli ki,onu ben bile bilmiyorum.
*
Çocuğun benliğinin derinliklerindeki bir şey kurşuniye dönüşüp hastalanmıştı.Pek neşeli bir çocuk olan Brian artık gülümsemiyordu bile.
*
Bir yalancının en yararlı aracı tarafların güvenidir.
*
Bencil insanlar mutlu insanlardır.Ben buna bütün kalbimle inanırım.
*
"Şey...siz hiç...hiçbir şeyi bedava vermez misiniz Bay Gaunt?" diye sordu.
Leland Gaunt'un yüzünde oldukça üzgün bir ifade belirdi."Ah Sloopey!Bunu kaç kez düşündüm.Hem de büyük bir özlemle! 
Kalbimde henüz dışarı fışkırmayan derin bir iyilik kaynağı var! Ama..."
"Ama?"
Bay Gaunt sözlerini tamamlamadı "İş böyle yapılmaz."
*
"Pek çok tür cehennem var,öyle değil mi Polly?"
*
"Şimdi gördüğüm rüyalar...Canavarlarla ilgili olanlar...Onlar beni korkutuyorlar Şerif Pangborn.Oysa beni mutsuz eden şeyler öğrendiklerim.Bu bir sihirbazın numaralarını nasıl yaptığını bilmeye benziyor.Bazen aptal olmak çok iyi,bunu çok iyi anladım.
*
Ancak ihtiyaçları olan insanların suratları her zaman aynıydı.Çobanlarını kaybetmiş koyunlarınkine benzer yüzler.
*
"O adamın gücü ihtiyaçla ilgili değil.İradeyle ilgili."
*
Cesur bir insansan daha yeni bir dünya aramak için hiç bir zaman geç kalmazsın.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder