Pazar, Mayıs 15, 2011

Bir Başka Ülke

|"Rufus",dedi Vivaldo birden,"inan bana,biliyorum,biliyorum -tam olarak anlayamadığım bir sürü şey canını acıttı.(...)Tam olarak anlayamadığım bir sürü şey benim canımı acıtıyor."|

 Saçlarım çoğunlukla olduğu gibi o gün de açıktı ve müdür yardımcısı koridorda volta atıyordu.Okkalı bir azar işitmek istemiyorsam ya saçlarımı toplayacaktım ya da gözüne görünmeyecektim.Aksilik bu ya,yanımda toka yoktu ve sınıfa kaçma gibi bir lüksüm de yoktu çünkü yazılı vardı.Ben de en esaslı sığınağıma koştum yine: Kütüphaneye. Zilin çalmasını ve sınıfların boşalmasını bir başıma onca kitabın arasında geçirecek olmak beni rahatlattı adeta.Ama onca kitabın içindeyken onlarla bakışamazsınız.En azından okumayı seviyorsanız başaramazsınız bunu.Bir şekilde elinize almak,dokunmak,karıştırmak ihtiyacı duyarsınız.Kitapları kendi ellerinizle demirbaş listesine geçmiş,raflara dizmiş,onlarca kez elinize almış olsanız bile.

Böylece ben de gayrı-ihtiyarı masadan atlayıp rafa yöneldim.Onca kara kitap,hepsi birbirine benziyordu ve hepsi ilgi çekmekten yoksundu."Bir dahaki sefere romanımı da yanımda götüreceğim" diye düşünerek saate baktım.Üzüntüyle 15 dakikamın daha olduğunu gördüm.Sonra da bu kitabı fark ettim.

Şöööyle bir bakmak için elime aldım.Sonra sayfalarını karıştırmaya,sonra da okumaya başladım."Okurum bunu ben.Çokta iyi olur,güzel olur." dedim kendi kendime ve deftere kitabı aldığıma dair gerekli notları düşerek -ki o arada zil de çaldı- mutlu mesut sınıfıma gittim.

Hayatımda okuduğum en ağır kitaptı bu.Anlaşılmazlık açısından değil.O kadar ağır bir havası vardı ki,ister istemez insanın için kasvet basıyor.Karakterler öyle yalnız,öyle problemli ve mutsuzlar ki...
Siyahlarla beyazların arasındaki mücadele,eşcinseller ve biseksüeller ve bunların toplum tarafından dışlanmışlığı... Varın karakterlerin ruh hallerini siz düşünün...

Mutsuz evlilikler mi ararsınız yoksa atlatılamayan acılar mı? Geçmişin hayaletlerinin insanların yakasına nasıl yapışabileceğini merak ediyorsanız bir fikir edinebilirsiniz.İnsanlardan nefret etmek,dünyadan nefret etmek,kendinden nefret etmek nasıldır tahmin edemiyorsanız,kitaptan öğrenecekleriniz var demektir...

Ah,evet,kitaptan kesinlikle öğrenecekleriniz var!
Benim gibi normal aşk ilişkilerini,bir kadın ve bir erkeğin birbirini istemesini ve sevmesini anlayamayan bir hödük bile iki erkek arasındaki aşk hakkında gerçekten bir fikir edinebildiyse kitaptan kesinlikle çok şey öğreneceksiniz demektir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder