Perşembe, Temmuz 17, 2014

Ah'lar Ağacı ve Üvercinka

Bu aralar şiir okumaya öyle ihtiyacım vardı ki, şiirsizlikten ölebilirdim. Geçenlerde Kızılay'a gittik Mert'le. Pizza yedik, Dost'a uğradık. Bir kucak kitap yüklendim ve bir köşeye geçtik. Mert okunacak hayli kitabımız olduğundan bana kitap aldırmamaya kararlıydı, ben kesinlikle şiir kitabı almaya kararlıydım. Böylece bazılarını eledik, bazıları bizimle yoluna devam etti kitapların. Üvercinka ve Ah'lar Ağacı da, kene gibi yapıştığım ve kesinlikle bırakmadığım kitaplardı.

Önce Üvercinka'yı okudum. Belki inanmayacaksınız ama şu yaşıma dek Cemal Süreya'dan ya bir ya da iki şiir okumuşumdur. Bir de bir zamanlar nahoş bir tanıdığım vardı, o pek severdi Cemal Süreya'yı, sağolsun onun sayesinde hayli mesafeliydim. Üvercinka ile bunun üstesinden geldim. Kitabı art arda iki kez okudum, ne kadar güzel dizeler, ne kadar güzel bir anlatım...Cemal Süreya'nın bu kadar sevilen bir şair oluşuna şaşmamak gerek.

Daha önce de paylaştım gerçi ama, bunlar en sevdiğim, vurulduğum dizeler:

"Ellerini alıyorum sabaha kadar seviyorum

Ellerin beyaz tekrar beyaz tekrar beyaz
Ellerinin bu kadar beyaz olmasından korkuyorum"
 *
"Bir kadın açtı pencereyi sonuna kadar

Bir kadın kimbilir kimin karısı
Adam ne yapıp yapıp hatırladı"

 Kendim için seçtiğim diğer şiir kitabı, daha önceden tanıdığım bir şaire aitti bu kez, Didem Madak'a. Didem Madak'ın dizeleri her zamanki gibi bana bir yandan elma şekerini, bir yandan el yapımı kazakları, odun sobasını, küçük bir kız çocuğunu , demir parmaklıklı zemin kat evlerini hatırlattı. Her zamanki gibi, keyif verici bir okumaydı. Onun kalbime dokunan dizelerini de şöylece bırakıyorum:

Bir zamanlar kendimi
Bulunmaz Hint kumaşı sanmıştım.
Kaç metredir benim yokluğum?
Benden daha çok var sanmıştım.
Benim yokluğumdan dünyaya
Bir elbise çıkar sanmıştım.

*

Ne çok dikenin vardı Tanrım!
Ne çok isterdim,
Sana sarılamazdım. 

*

Kim bir şairi kırsa
Şair gider uzun bir dizeyi kırar mesela
Bilirim kim dokunsa şiire
Eline bir kıymık saplanacak.

*

Neden her aşk
Bir kadının cenazesini kaldırır mutlaka

(73 sayfa)


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder