Cuma, Temmuz 13, 2012

Açlık Oyunları ~ Suzanne Collins #1

Çeviren: Sevinç Tezcan Yanar
Orjinal Adı: The Hunger Games
Kapak Resmi: Tim O' Brien
Kapak Tasarımı: Elizabeth B. Paris & Phil Falco
Kapak Uygulama: Yunus Bora Ülke
Yayın Evi: Pegasus
Yayın Yılı:18. Baskı / Eylül 2010
Sayfa Sayısı: 384

ARKA KAPAK:

ETRAFINIZDAKİ BAŞKA HERKES SABAHI

GÖREMEYECEĞİNİZDEN EMİNKEN

VAHŞİ BİR ORTAMDA KENDİ BAŞINIZA

HAYATTA KALABİLİR MİSİNİZ?

"Bu kitaba o kadar bağımlı kaldım ki, yemeğe çıktığımda bile kitabı yanımda taşıdım ve masanın altında okumaya devam ettim. Hikâyesi beni birçok gece uykusuz bıraktı çünkü bitirdiğimde bile, yatakta bu kitabı düşünmeye devam ettim. Açlık Oyunları kesinlikle büyüleyici."
-Stephenie Mayer

"Elimden bir türlü bırakamadım... Bağımlısı oldum..."
-Stephen King
Bir zamanlar Kuzey Amerika olarak bilinen bir yerin yıkıntıları içinde Panem ulusu yaşamaktadır, Capitol'ün etrafında on iki bölge bulunmaktadır. Capitol şiddetli ve acımasızdır ve bölgeler bir hat boyunca sıralanmıştır. Onların her biri her yıl yapılan Açlık Oyunları'na katılmak zorundadır. Yarışma için her bir bölge yaşları on iki ve on sekiz arasında değişen birer erkek ve kız çocuğu göndermek durumundadırlar. Açlık Oyunları TV'den canlı olarak yayınlanan ve ölümüne bir kavgadır.
On altı yaşındaki Katniss Everdeen annesi ve kendinden daha küçük kız kardeşi ile yaşamaktadır. Oyunlarda kız kardeşinin yerine geçerek ölüm cezasını üzerine alır. Ancak Katniss daha önce de ölüme çok yaklaşmıştır ve bu kez kız kardeşi için ikinci kez hayatta kalma müzadelesi verecektir. Gerçekten ne anlama geldiğini bilmeden bir yarışmacı olmuştur. Eğer bu mücadeleyi kazanırsa hayatta kalma seçeneğini başlatmış olacaktır. 


KAZANMAK ÜN VE TALİH ANLAMINA GELİR.

KAYBETMEK KESİN ÖLÜM ANLAMINDADIR.

AÇLIK OYUNLARI BAŞLASIN...

  • Ama açlık hiçbir zaman resmi ölüm nedeni olarak belgelenmez. (sf.34)
  • Ağlayacaksam şimdi tam zamanıydı. Sabaha kadar gözyaşlarımın yüzümde bırakacağı izlerden kurtulmuş olurdum. Ama gözyaşlarım akmıyordu. Ağlamak için fazla uyuşmuş haldeydin ya da belki de fazla yorgundum. Tek hissettiğim başka bir yerde olma arzusuydu. (sf.59)
  • Son çareniz olan bir insanın yüzünü kolay unutmazsınız. (sf.91)
  • Aptal insanlar her zaman tehlikelidir. (sf.168)
  • İnsanların acıma duyguları, yardım getirmiyordu. Ancak pes etmeme azminiz, işte o işe yarıyordu. (sf.190)
  • "Ben sadece... Capitol'e bana sahip olamayacaklarını göstermenin bir yolu olmasını çok isterdim. Yani sadece Oyun'larındaki bir piyon olmadığımı." (sf.250)
  • Ayrıca, her zaman için, karşılığının ödenmesi en zor olan hediye, ilk hediyedir. (sf.307)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder