Çarşamba, Haziran 27, 2012

Mo'nun Gizemi ~ Gülten Dayıoğlu

Kapak Resmi: Mustafa Delioğlu
Yayın Evi: Altın Kitaplar
Yayın Yılı: 6.Basım / Ekim 2003
Sayfa Sayısı: 288



ARKA KAPAK:

Avustralya'ya gidiyordum. Uçakta, her haliyle garip ve gizemli, genç bir adamla tanıştım. Kendisi Genetik Mühendisiydi. Onunla insan kopyalama olgusu üzerine, ürperti verici konuşmalar yaptık. Daha sonra o bana, roman yazmam için, yürek hoplatıcı bir serüven aktardı. Bu serüveni, birbirlerine tutkulu bir aşkla bağlı olan Defne ve Burç adında, liseli iki genç yaşamıştı.

Böylece her sayfasında, acaba sorusuyla insanı kuşatan, bu soluk kesici roman ortaya çıktı. Ne var ki, bu olaydan aklıma takılan bazı soruların yanıtlarını hâlâ bulabilmiş değilim:

Yol arkadaşım Burç gerçekten bir insan mıydı?
Yoksa ben, gen teknolojisi ve canlı kopyalama yöntemiyle, laboratuvarda oluşturulmuş biriyle mi yolculuk yapmıştım?

  • Tatillerin en iyi yanlarından biri de bu süreçte kurulan dostluklardır. (sf.74)
  • "Ben çocuk olmanın, çocukça işler yapmanın, aşağılanma nedeni olarak kullanılmasına çok kızıyorum." (sf.87)
  • "Her zaman söylerim, aşk aynı zamanda hüzün demektir." (sf.169)
  • "Tanrı'nın yaptığına bakın, kimi insan denizde boğulup ölüyor, kimi balık ağaç tepesinde can veriyor." (sf.170)
  • "Yaşam, belasıyla güzeldir." (sf.171)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder