Pazartesi, Ağustos 07, 2017

Bağbozumu Şarkıları ~ Şükrü Erbaş


Herkesten yapılmış duvarlar adına
Kendinden başka doğrusu olmayan büyük aşklar adına

*

Kırmızı bir soluk, kırmızı bir solukla halkalanırken, bütün zamanlardan sesleniyor ölüm: Aşktan başka gerçeklik yok.

*

Ey Züleyha masalı
Ben bir zaman yanlışıyım
Sen zamandan büyük güzellik
Elinde başkalarının sözü
Ölümün doğrusunu
Seç diyorsun şimdi bana
İpim yılan ıslığı
Kuyum çınlayan gövden
Ben o Yusuf'um
Ölümden sana gelen...

*

Yastığa başını koyduğunda başucundaki boşluğa bak. Ayrılık diyordun ya...

*

Kalabalık, yağmalıyor insanı.

*

İnsan sözlerden yapılırmış
Payıma düşen rüyayı
Gördüm bitirdim.

*

Bir salyangoz söyledi
Daha yüce değilmiş
İnsanın yaşama tutkusu.

*

Yaşamayı kimse bağışlamaz bize
Biz onu ölümün ana rahminden
Aşka dönmüş bir beden arzusuyla
Harf harf yaratarak çeker alırız.

*

Evlerin pencerelerini tamamıyla açabilen
tek bir rüzgâr biliyorum: Ortak keder.

*

Tanrılar arasında insan yalnızlığı mı
İnsanlar arasında insan yalnızlığı mı?

Ne diyordu ince şeylerin annesi
"Ötekini oku, derinde dipte duranı"

*

"Geride kalmanın cezasıyım -diyor-
Biliyor musun, hoyratlık değil de
İncelik yakıyor canımı..."

*

Ağzında deftersiz kalemsiz bir acı
Döner sonra insanın en eski bilgisi:
Sokaklar evlerden yapılırmış
Sokaklar evlerden yapılırmış...

*

Dünya bir gölgelikmiş*
Doğan ve batan günden öğrendim...

*

Ey gönül haresi keder, insan kendinden ne kadar uzağa gider...

*

Kimse kendinden bir yere gitmiyor
Yaşıyoruz sessizce yaramızı severek.

*

"Böcekler, ağlamayın!
Âşıklar da, yıldızlar da
Ayrılmak zorunda birbirlerinden."

*

"Dağlar dilsiz ustalardır ve suskun öğrenciler yetiştirirler." (Goethe)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder