Pazartesi, Kasım 03, 2014

Yalnızlık Paylaşılmaz ~ Özdemir Asaf


Uzağa değil, usta
Öteye hep öteye gitti;
Yalnızlığı ondandır.

*

Açılmış bir gül kadar bütündür solmuş bir gül.

*

Sana bakmaktan
Onu göremiyorum.
Bilmiyorum bunda be var.

Bunu ben anlamam,
Bir o var, 
O anlar.

*

Kedi, oyunlarında büyüyordu,
Mum, üşüyordu yanmalarında.
Zaman ikili yürüyordu
Aralarında.

Oynarken büyüyen kedi yanacak, 
Aydınlatırken küçülen mum yakacaktı.
Küçülen yaka-yaka aydınlatacak, 
Büyüyen yana yana anlayacaktı.

O iki insandan, sonunda
Birinin anılarında kedi, 
Birinin dalmalarında müm
Kaldı gitti.

Nerede bir mum yansa şimdi,
Nerede oynasa bir kedi,
Birbirine yansıyor, karışıyor gölgeleri..
Bugün dün gibi oluyor,
Dün bugün gibi.
Müm ellerimi tırmalıyor,
Belleğimi yakıyor kedinin elleri.

*

İnsanın içine düşen korku
Özgürlüğünden olmuştur,
Onarmak zordur.

Ölümü düşünmek yenilmek,
Sevmek ölümü yenmektir.
Onarmak zordur.

*

Damla, kendini
tamamlayınca damlar.

Günlerin gecelere bağlanışında bir,
Gecelerin günlere uzanışında iki,
Birikmemi tamamlamaktan korkuyorum şöyle ki;

Önce bir şeyler yitiriyorum, somut şeyler,
Çakmak, tarak, kalem, çanta, saat, para gibi
Önemsiz şeyler.
Alışkanlığım tükenmiyor
Biriktirmeyi sürdürüyorum gene,

Unuttuklarımı saymıyorum, çünkü unutmuyorum.

Uykum kaçıyor, ne iyi diyorum, 
Somut şeyler karışıyor yaşantıma.
Elimi kesiyorum, kan akıyor,
Gizliden gizliye seviniyorum.
Öyle yalanlar saklanıyor ki gözlerime
Canım acıyor,
Deliriyorum;
Seviyorum neden sonra anlıyorlar
Acı acı seviniyorum.

*

Işıksız bir gölgedir yalnızlık,
Arar bütünlemeye bir başka yalnızlığı;

*

Belki derinde, taa derinde
Sen benim yerimde
Ben senin yerinde
Unutulmuş olabiliriz;
Birbirimizi uyandırsak..
Desek birbirimize
Haydi kalk
Gidelim yerlerimize;
Belki birbirimizi bulabiliriz.

*

Adalı diyorum boş ver
Bir başka yere diyorum gidip içelim bu gece..
İnsan sevdiği sürece
Uykusu gelmez.

*

Anmak kaçınılmaz bir gürültüdür, yankılanır da

Sürekli yaralanmak, ölümle eşitleşmektir.

*

Yalnız kaldınız sanırsınız,
Biliyorum.
Yalnız bırakılmışsınız,
Biliyorum
Ötesi yok.

Yalnızlık 
Müziğin bile seni dinlemesidir.
Yalnızlık
İnsanın kendine mektup yazması
Ve dönüp dönüp onu okuması
Yalnızlığın da ötesidir.

*

Duyguluysan işin zor,
Yaşamda yeniksindir.
Duyguluya sor,
Ona aşkları da acı verir.

*

Yaşam öyküleri, sanıldığınca karışımsız 
değil, karışımlıdır.
Her bir yaşam öyküsü, öbür yaşamların 
parçacıklarıyla tamamlanır.

*

Ben çiçeklileri
Renklileri
Delileri severim,
Bir de delilikleri.

*

Kimine unutmak bile çok, kimine unutmamak az

*

Yalnız'ın adı okunduğunda
Okulda ya da yaşamda..
Kimse
"Burada"
deyemez..
Ama
Yok da..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder