Cuma, Kasım 21, 2014

Toprağın Altında Ter İçindeyim ~ Göktuna Rahmi

Daha önce bahsetmiştim Kanalizasyon Balığı'nda, çok sevdiğim birinin vesilesiyle eriştim bu kitaba. Sevgili Ahmet Abi, beni alıp Adilahn İş Merkezi'ndeki Ayışığı Kitabevi'ne götürdü. Sahafın sahibi yazarın kardeşiydi, oradan ayrılınca Göktuna Rahmi'nin kitapçısına geçtik, o da aynı yerde ikinci el kitaplar satıyor.

Böylece ayaküstü de olsa konuşma fırsatı bulduk. Bana bir kitabını hediye etti, diğer ikisini de biz aldık. İmzalatmayı da ihmal etmedim kitaplarımı.

Göktuna Rahmi ilginç bir adam, gerçekten öyle. Kitapları konusunda iddialı olduğunu söyleyebilirim. Kimileri onun gözbebeği anladığım kadarı ile. Hepsine çok emek vermiş, kısa sürede bir sürü kitap çıkarmış. Yılların birikimini kullanıyor diye düşünüyordu erkek kardeşi. Onunla da kitaplar üzerine konuşma fırsatımız oldu.

Neden bilmem, günümüz Türk yazarlarına karşı çok temkinliyim ben. Tabii çok satan, çok okunan kitapları çok bilinen yeni yazarların kitaplarını karıştırıyorum kitapçılarda ama bana nedense istediğimi veremeyecekler gibi geliyor. Bu yüzden bu kitap karşısında da temkinliydim.

Boşuna tedirgin olduğumu söyleyebilirim. Göktuna Rahmi'nin insanı sıkmayan, şiirsel bir anlatımı var. Şiirsel derken, gerçekten şiirsel demek istiyorum. Kitapta Hazzar nehri kıyısında yerleşmiş bir köyden veya kasabadan bahsediliyor. Aslında klasik hikâye. Köyde maddi olanaklar açısından güçlü bir adam var, o ölünce yerini oğlu alıyor ve burada terör estiriyor. Bir de Nissa var, Hazzar'la dost olmuş bir küçük kız.

Bit gün bahsi geçen kabadayının, Yasin-i Yamen ismi kitapta, arkadaşları güzel Nissa'yı görüyorlar. Kızı biraz konuşturup nüfuzlu bir aileden gelmediğini anlayınca onu arkadaşlarına, ağalarına, her ne derseniz götürmeye karar veriyorlar. Çeşitli işkencelere hatta tecavüze maruz kalan Nissa, evine terk ediliyor bir kese parayla birlikte. Ne var ki para ailenin acısını dindirmiyor, küçük kızın acısını da dindirmiyor ve Nissa hayatına son veriyor. Aile kahroluyor ve Nissa'yı Hazzar'ın kollarına bırakıyorlar, onun öcünü Hazzar'ın almasını istiyorlar. İşte böyle başlıyor Hazzar'la (ve daha sonra köylüyle de) Yasin-i Yamen'in mücadelesi.

Yazar bu kitabı mitolojik de bir kitap olarak değerlendirmişti konuşmamız esnasında. Gerçekten konusu çok sıradışı olmayan fakat anlatım tarzı nedeniyle diğer kitaplardan ayrılan bir kitap oluyor Toprağın Altında Ter İçindeyim. Klasik anlatım şekliyle bizi boğabilecek bir öykü belki bu ama Rahmi'nin kalemiyle, bir çırpıda okuyabileceğimiz bir hâl alıyor. Gerçekten keyifli ve ilginç olan bu kitabı tabii ki tavsiye ediyorum.

Yazarın diğer kitapları konusunda da merak içerisindeyim doğrusu. Toprağın Altında Ter İçindeyim, Kültür Ajans Yayınları'ndan çıkmış. 160 sayfa.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder