Salı, Ekim 07, 2014

Onüç Günün Mektupları ~ Cemal Süreya

Yayın Yılı: 11.Baskı / Nisan 2014
Yayınevi: YKY
Sayfa Sayısı: 131

ARKA KAPAK:

Cemal Süreya, 1972 Temmuz'unda hastanede yatan eşi Zuhal Tekkanat'ın yanında olamamış, fakat moral vermek için onüç gün boyunca ona mektup yazmıştı. Bu mektuplar, Cemal Süreya'nın ölümünün hemen ardından bir kitaba dönüşmüştü. Daha sonra Zuhal Tekkanat, Cemal Süreya'dan aldığı başka 24 mektubu da ekledi, böylece Onüç Günün Mektupları geniş zamana yayılan 37 mektuplu bir aşkın kitabı oldu.

Sevda Sözleri'nin büyük şairi bu kez aşkını mektuplarda dile getiriyor.

"Sana rastladığım gün susuzdum, yalnızdım. Bir çırpıda içtim gözlerini." 

"Sevmek ne uzun kelime!"

"Sen birinci hamura basılmış dokuz punto beyaz karaktersin. Alınyazımsın, daha doğrusu alınyazımın tek okunaklı yerisin."
  • Bir çeşmeye koşar gibi koşuyorum sana.
    Anlasana! (sf.41)
  • Yaşlanıp öyle kolkola yürüyelim mi? Ne güzel yaşlanırsın sen. (sf.55)
  • geçmiş günler geleceklerden daha parlak değil. Buna inanmanı istiyorum. Seni evrence seviyorum. (sf.61)
  • Bir şeyin olup bitmesi olayı önemlidir, ondan sonrası çorap söküğü gibi gelir. (sf.69)
  • Biz gözyaşımızı gizleyen insanlarız
    Biz kahkahalarımızı da gizleriz
    Biz koşuyu kaybettikten sonra da koşan atlarız (sf.86)
  • Şiir yaz. Şiirdir kişiyi kurtaran bu karanlık, bu yalnızlıkla, berbatlıklarla dolu evrende. Bir de sevgiler kurtarabilir. (sf.109)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder