Cumartesi, Ağustos 02, 2014

Hayalperestler Üzerine

Çoluk Çocuk'u bir sene önce okumuştum ve kitaba biraz ısınmıştım, biraz ısınamamıştım. Patti Smith'in kim olduğunu bilmiyordum. O kitapla tanıştım, şarkılarını dinledim. Zihnimin bir köşesine yerleştirdim ve öylece kaldı.

Oysa bu yaz! Bu yaz kadına, müziğine aşık oldum. Köyde, salıncakta sallanırken Gone Again ve Peace and Noise albümlerini dinledim durdum. Birkaç gün önce de Esin'in önerdiği bir kitaplar birlikte, Patti Smith'in Hayalperestler kitabını da sipariş verdim. Kitap dün elime geçti ve aynı gün içerisinde de okudum.

Zaten küçük bir kitap Hayalperestler. Patti Smith 45 yaşında, kendi ifadesiyle sonbahar başlarında, armutların belirdiği sırada yazmış kitabını. İlk kopyasını babasına vermiş okuyacağına pek de ihtimal vermeden. Aradan zaman geçmiş, beklenmedik bir anda pek bir şey beğenmeyen babası "Sen iyi bir yazarsın" demiş Patti'ye. Babasından böylesi bir övgüyü ilk kez o zaman aldığından bahsediyor.

Çocukluk yıllarına dönüyor bu kitapta Patti. Biraz masalsı, biraz şiirsel. Gerçekten çok güzel. Ahırlardaki danslar, çoraplara doldurulan misketler, hayalperestler, koyunların dikenlere takılan tüyleri, hayaller, saç örgüleri, nefis bir kitap, benim favorilerimden biri oldu.

Kitap Domingo Yayınevi'nden çıkmış. 80 sayfa.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder