Pazartesi, Temmuz 14, 2014

Üvercinka ~ Cemal Süreya

Kapak Tasarımı: Nahide Dikel
Yayın Yılı: 2.Baskı / Ocak 2014
Yayınevi: YKY
Sayfa Sayısı: 63

Ellerini alıyorum sabaha kadar seviyorum
Ellerin beyaz tekrar beyaz tekrar beyaz
Ellerinin bu kadar beyaz olmasından korkuyorum

*

Bir kadın açtı pencereyi sonuna kadar
Bir kadın kimbilir kimin karısı
Adam ne yapıp yapıp hatırladı

*

Öyle düzeltici öyle yerine getiriciydi ki sevmek
Ki Karaköy köprüsüne yağmur yağarken
Bıraksalar gökyüzü kendini ikiye bölecekti
Çünkü iki kişiydik

*

Ben nerde bir çift göz gördümse
Tuttum onu güzelce sana tamamladım

*

Bir gün sizin de yolunuz düşer memlekete
Siz de görürsünüz bunları kadınlarda
Ödevleri yenilmek olan hep
Bıçakla kemik arasında
Susmakla ağlamak arasında
Yenilmek
Kadınlar

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder