Cuma, Nisan 25, 2014

Zaten Onu Hiç Sevmedim ki ~ Claudia Carroll

Zaten Onu Hiç Sevmedim ki , bir kitap değiş tokuşu sırasında elime geçti. "Değişik bir şey, kafa dağıtmak için okunur" diye düşünmüştüm ama kitabın bu kadar dandik olabileceğini hiç düşünmedim. Kitaba dandik diyorum, öfkelenenler olacaktır belki ama daha iyi bir tanım aklıma gelmedi, ne yapayım? Ama aslında hata bende, bu çerez kitap sevdasından vazgeçmem gerek sanırım. Ya da adam gibi parayı bayılıp kaliteli çerez kitaplar bulmam gerek.

Adana'ya gittiğimde kitaplığımda gördüm, tam da o esnada elimdeki kitabı bitirmiştim, bunu aldım yanıma yolculukta okurum belki diye. Sonra da Okuma Şenliği'ne dahil etmeye karar verdim, daha önce hiçbir kitabını okumadığımız bir kadın yazar kategorisine. Böylece kendimi zorlaya zorlaya okudum kitabı.

25-30'lu yaşlardaki bir grup arkadaşın yaşamından bahsediyor. Cassandra bir medyum gibi bir şey, geleceği görebiliyor. Bir dergide insanların mektuplarını falan yanıtlıyor. Bir ev arkadaşı var, sanırım Jo adı. Değişik bir tip, kendisini yardım kuruluşlarına falan adamış. Gerçi bu tür hikâyelerde hep böyle tipler olur. Bir tanesi, adını unuttum şimdi, feci zengin ve hayat konusunda feci bilgisiz. İşte bunların arkadaşlıklarına, ilişkilerine falan göz atıyoruz.

Cassandra kendi geleceğinde çok yakışıklı bir adam görüyor, adeta bir beyaz atlı prens. Fakat bahsettiğim zengin kız da bu oğlana göz koymuş falan fişman. Kitap feci halde sıkıcıydı. Son 50 sayfaya ulaştığımda önüme gelene "Lanet kitap bitmediiiğ!" diye ağlıyordum. En sonunda kalan sayfaları biraz atlayarak okudum. Üç günde biter diye elime aldığım kitap 16 gün boyunca elimde süründü. Feci korkunçtu. Aslında kitap hakkında hiçbir şey yazmayacaktım ama uyku tutmayınca yazmaya karar verdim.

Kitap Doğan Kitap'tan çıkmış, çeviren Filiz İnceoğlu Öztürk. 380 sayfa.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder