Salı, Mart 04, 2014

Wirginia Woolf


...
"Böylece otelime doğru yola çıktım ve karanlık sokaklarda yürürken, günlük işlerin sonunda kişinin yaptığı gibi, şunu bunu kafamdan geçirdim. Mrs. Seaton'ın neden bize bırakacak parası olmadığına ve yoksulluğun zihin üzerinde nasıl bir etkisi olduğuna kafa yordum ve o sabah gördüğüm, omuzlarında kürk bordürler olan o tuhaf beyefendileri düşündüm ve içlerinden birinin ıslık sesi duyar duymaz nasıl koşmaya başladığını hatırladım; küçük kilisede bangırdayan orgu ve kapalı kapılarını ve dışarıda bırakılmanın ne denli kötü bir şey olduğunu düşündüm ve içeriye kapatılmanın nasıl daha da kötü olduğunu düşündüm ve bir cinsiyetten olanların güvenliğini ve rafahını, öbür cinsiyetten olanlarında güvensizliğini ve yoksulluğunu, geleneğin ve gelenek yoksunluğunun bir yararın aklı üzerindeki etkisini düşündüm ve sonunda günün buruşmuş derisini tartışmaları, izlenimleri, öfkesi ve kahkahaları ile birlikte bir çukura sıyırıp atma zamanının geldiğini düşündüm. Gökyüzünde binlerce yıldız parıldıyordu. İnsan anlaşılmaz bir toplumla baş başa kalmış gibiydi. Tüm insanlar yatmış uyuyordu -yüzükoyun, sırtüstü ve sessiz. Oxbridge'in sokaklarında kıpırdayan tek bir insan yoktu. Otelin kapısı bile görünmez bir elin dokunuşuyla açılıverdi -öylesine geç olmuştu ki, bana ışık tutup odamın yolunu gösterecek tek bir hizmetçi bile yoktu." 

ben az önce bunları okudum ve derin bir ağlama isteği içinde, Ayşe'nin neden bu kadını bu kadar çok sevdiğini artık anladığımı fark ettim.

2 yorum:

  1. Filmi de izlemek daha iyi fikir verir, şayet okumaların arasında vaktin varsa. Çok güzel anlatmıştır , diğer kadın edebiyatçılardan ne bileyim Plath gibi, aynı paralelde olanlardan daha farklıdır,anlatılmaz belki de not ettiğin üzre ağlanır. Bir erkek gözüyle, çok daha başkadır durum. Bir kadının bu derinliğini anlayabilmek nelere bedeldir acaba sualine cevabı en güzel belki de kocası vermiştir diğer yazarların durumundan farklı olarak. Bilmem.

    Saygıyla,

    Aylak

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Filmi de izlemek istiyorum zaten, belki de kitabı okumadan önce bir izlesem fena olmayacak. Onu bir kadın gözüyle okumak da çok güzel.
      Teşekkürler

      Sil